czwartek, 22 sierpnia 2013

Jedwabne pudełeczko z perełkami

Kolejny przedmiot, który zaczęłam robić już jakiś czas temu (grudzień 2012) a skończyłam w tym tygodniu. Bardzo lubię wyszywać, ale wykańczanie przedmiotów to moja zmora, zajmuje to bardzo dużo czasu i jest lekko frustrujące gdy coś wychodzi nie tak jak by się chciało.
Jest to moje 3 pudełeczko i jak dotąd jedyne jedwabne, niestety jedwab mimo, że wygląda najładniej nie jest moim ulubionym materiałem, jest z nim najwięcej problemów a wszystkie supełki w trybie ekspresowym się rozwiązują :/
Bok pudełeczka wyszywany jest jedwabiem na lnie, wieczko wyszywane jedwabną nicią na jedwabiu z doszytymi perełkami rzecznymi. Wszystkie sznureczki oraz frędzle wykonane ręcznie z nici jedwabnych. Spód pudełka oraz jego środek również zostało wyściełane jedwabiem. Wieczko zamykane na szklany koralik.






 Wymiary pudełeczka 9cm średnicy 6cm wysokości


Wzór na haft boku pudełka zaczerpnięty z haftu z XIVw z Niemiec.


Pudełko będące moim wzorem pochodzi z końca XIII wieku z Niemiec.

2 komentarze:

  1. Piękne. Gratuluję cierpliwości wyszywania jedwabiem. Koronkowa robota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiekne !, zachwycające !

    OdpowiedzUsuń